Wednesday, January 22, 2014

Aku hanya berbicara tulisan.

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wbt
Salam dan selawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW


Aku menulis
bukan bermakna aku merasai sendiri
Aku menulis
kerana aku memerhati
Ada tulisan menggambarkan diri
Ada tulisan menggambarkan lukisan hati
dan...
Ada tulisan hanya sekadar mewakili
Hati-hati yang mendamba cinta hakiki
Hati-hati yang sudah lelah ditipu cinta duniawi

Ku menulis
Kerana tidak mampu bersuara
Kerana kutahu ianya keras di pendengaran telinga
Masuk kehati menjadi dendam
yang kemungkinan takkan mungkin padam

Ku diam 
bukan tanda setuju dengan perbuatan
Kesilapan yang sudah dibalut keindahan alasan bisikan syaitan
Tapi kerana ku tahu
Hatimu lembut tak biasa dengan sentapan
Biarpun pelbagai nasihat yang kau dengarkan
Jika dirimu masih belum mampu bermujadah melawan
Aku yakin kata-kataku akan kau bangkang
Atau mungkin hatimu berbisik 
Bagaikan aku ini tidak pernah membuat kesilapan

Aku menulis
juga buat ingatan
yang terkadang aku ini lupa akan pesanan
Pesanan-pesanan mereka yang juga lewat tulisan
Kerana aku tahu
Setiap kata-kata itu akan diuji Tuhan

Wahai hawaku sayang
Ini hanya sebuah coretan
Dari hati yang memendam
Yang hanya mampu membenci di hati yang paling dalam
Walaupun kutahu itulah selemah-lemah iman


_luqluq_
23012014_09:41AM
bilik 25 degree

Bicaraluqluq: Selamanya tak mungkin dua 'cinta' bersatu dalam satu hati. Moga Allah menjaga penuh kasih. 

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment