Monday, September 24, 2012

Aku juga seorang pejuang.

Aku adalah aku
Seorang insan biasa hamba yang kenal erti malu
Bernaung dibawah kuasa yang SATU
Tetap dengan prinsip peribadi yang jitu

Tak pandai bermanis kata
Apatah lagi petah berbicara
Namun ketahuilah
Aku juga sedang berjuang
Berjuang meneguhkan apa yang saat ini kupegang.

Allah lah pemegang hati-hati
Diberi ujian, dibalas dengan ketenangan
Dahulu ku pernah tersesat, DIA jualah yang menarikku kembali.
Mana mungkin aku kan kembali menjatuhkan diri pada jurang yang penuh duri

Menyimpan rasa dihati ternyata payah.
Ku menolak bukan menafikan fitrah
Tetapi aku menahan hingga saat waktu tepat
Bukankah aku juga sedang berjuang?

Terkadang rindu menyapa.
Dek prinsip kutahankan rasa.
Walaupun dirinya semakin menjauh
Kuharap suatu hari nanti dia pasti mengerti
apa erti sebuah pengorbanan.

Mujahadah kian susah
Namun hati tenang dengan perjalanan ini
Hanya kepada Allah ku mengadu keluh kesah.
Moga istiqamah mempersiapkan diri.


bicaraluqluq: Jodoh rahsia Allah. Semoga selamat dalam perjuanganmu. dan aku dengan perjuanganku. :)



www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment