Friday, March 9, 2012

Belajar daripada pengalaman.

Jangan dikenang kisah lama. yes! i agree..tak perlu diingati kisah lama penuh duka,namun jadikan ianya pengajaran penuh makna,,dan yang manis,simpan ianya sebagai kenangan,. Masa yang terbuang itu silap diri sendiri. Jadi tak perlu disesali kerana semuanya sudah berlaku. Apa yang boleh kita buat sekarang, bangkit dan jalanilah hidup penuh ketenangan. =)

Kata seorang sahabat yang hebat. Bersyukurlah. Ada hikmah disebalik yang berlaku. and see! kau boleh senyum lebar selebar-lebarnya.. tak dapat nak digambarkan betapa lapangnya dada ini. di sebalik kesedihan yang sementara tersimpan nikmat yang tak dapat diungkap dengan kata-kata..

Nikmat yang dahulu pernah dirasai,kini kembali lagi dan kali ini takkan disia-siakan sama sekali.nah,ayat cantik tersusun. hee.. pengajaran untuk kisah kali ini.. don't judge the people by their appearance.. (^_^)v.
Alhamdulillah,kasih sayangNya kurasa..dikelilingi sahabat-sahabat yang menyayangiku kerana Allah. Nasihat mereka kujadikan panduan, katanya yang berlalu biarkan berlalu, jangan ulang lagi kesalahan yang sama kerana hidayah Allah tak datang selalu. Terima kasih sahabat-sahabat. Sayang kalian kerana Allah. 

It's hard and complicated jika berbicara soal hati. Diri ini masih mencari-cari cinta yang sejati. cinta itu hanya akan kukecapi jika aku benar-benar ingin dapatkannya.Bukanku menolak cinta insani selepas ini, tetapi biarlah ianya berlaku kerana izinNya.Kupasti,cinta yang kudapat selepas ini adalah cinta yang sebenar-benarnya buatku.bukan lagi cinta penuh kepalsuan.

Dan kepada bakal imamku yang takku ketahui..moga kau juga persiapkan diri sebagaimana diriku berikrar akan mempersiapkan diriku supaya menjadi seorang zaujah yang sejuk mata memandang demi mendapatkan redha KasihNYA. insyaAllah. =)

www.tips-fb.com

1 comment:

  1. terkenang kisah silam itu fitrah , bergantung pada kita untuk mengawal ingatan kita pada masa-masa lampau tu ^_^ kita boleh contohi saidina umar , terkadang tertawa terkadang menangis bila mengenangkan kisah silamnya . sejarah silam mengajar saidini umar terus menjadi unggul dalam sejarah pemerintahan islam :)

    ReplyDelete