Friday, June 1, 2012

sakit itu kifarah dosa

Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.
 (Surah al-Taghabun:11)

"intan, kau oke tak?perut sakit lagi?"

"awak oke tak ni?dah makan belum hari ni?saya nak turun bawah jap lau ada apa2 mesej tau"

tiba2 bunyi chat fb,
"kak long! muntah2 lagi ke??" 

"nah, intan ..makan ni..xde effect apa2."
sambil goncang ubat dia..

how sweet yayunk yayunk aku ni.
rasa macam nak sakit selalu je.
mmg aku ke yang selalu sakit kat dalam umah ni?? =.=''

dulu aku pengsan depan bilik air sebab demam, diorang angkat aku ramai ramai sampai bilik.
dorang tolong buatkan air, roti walaupun aku tak jamah
dorang tolong hantarkan aku ke klinik walaupun hujan.
dorang urutkan badan aku walaupun xeffect apaapapun :p
semua diorang
diorang diorang diorang
rasa macam ada mak je kat sini..huu~ T____T

yaAllah..
nikmat persahabatan yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit.
sekarang nak exam ni datang lagi sakit baru.
didik diri jangan mengeluh.
sakit itu kifarah dosa.
dosa aku yang menggunung tinggi.
insaf sekejap diri ni.

disebalik kesakitan tu
terselit seribu hikmah.
belajar bersyukur, bersabar, dan yang paling penting aku sangat2 menghargai housemate2 aku yang super duper caring.. ouh, sila lah amek mereka sebagai calon2 isteri, bahagia alam rumah tangga .. ^_________^

jeda, kak glo, kak syidah n shanti..
maaf selalu menyusahkan korang semua.
insyaALLAH, moga ALLAH memberkati kalian semua.
big2 hug for u all..

pesanan: lepas ni nak masak don't letak cili banyakbanyak.. i dah insaf..sob3 T______T

bicaraluqluq: bagaimana nak kuungkapkan kata..aku terlalu menyayangi mereka yaAllah. :)




www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment